سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
یکشنبه 87 خرداد 19 , ساعت 9:57 صبح

سهمیه‌بندی بنزین از اول تیرماه با تغییرات گسترده ادامه می‌یابد

حذف سهمیه خودروهای لوکس
بنزین سوپر فقط 540تومان

سرپرست وزارت کشور اعلام کرد: سهمیه بنزین خودروهای شخصی و موتورسیکلت‌ها در دوره جدید، بدون تغییر باقی می‌ماند. سید مهدی هاشمی، سهمیه سوخت دوره جدید خودروها (از ابتدای تیر ماه) و تغییرات صورت گرفته در آن را اعلام کرد و گفت: به دلیل محدودیت‌های موجود و محدودیت در استفاده از حساب ذخیره ارزی، برای واردات سوخت، تلاش شد، تا با کمترین تغییرات، سهمیه سوخت مکفی و مناسب را برای مردم فراهم کنیم.
وی با اعلام این خبر که سهمیه خودروهای شخصی در دور جدید سهمیه سوخت، همان120 لیتر در ماه و سهمیه موتورسیکلت‌ها نیز همان 36 لیتر در ماه خواهد بود، از قطع سهمیه سوخت خودروهای دو هزار سی‌سی به بالا خبر داد و گفت: عموم این خودروها، گران‌قیمت هستند و از مصرف بالایی برخوردارند و به همین دلیل، مشمول سهمیه سوخت نمی‌شوند.
وی در عین حال از آزاد شدن نرخ بنزین سوپر خبر داد و اظهار کرد: از ابتدای تیر ماه، یارانه بنزین سوپر قطع می‌شود و این نوع بنزین با قیمت 540‌تومان عرضه خواهد شد. هاشمی ادامه داد: اساسا همه کوپن‌های بنزین تنها تا پایان تیر ماه اعتبار خواهند داشت و از آن به بعد، بنزین را به شکل کوپن تحویل نمی‌دهیم.
وی عنوان کرد: همچنین به خودروهای وارداتی 1300 سی‌سی به پایین سهمیه سوخت تعلق می‌گیرد، اما سایر خودروهای وارداتی که حجم موتور آنها بیشتر از 1300 سی‌سی باشد، سهمیه‌ای به آنها تعلق نمی‌گیرد. رییس ستاد ساماندهی حمل‌ونقل عمومی و مدیریت مصرف سوخت، همچنین در ادامه صحبت‌های خود، سهمیه خودروهای عمومی دوگانه‌سوز را اعلام کرد و توضیح داد: از تیر ماه تاکسی‌های دوگانه‌سوز 200‌لیتر در ماه، مسافربرهای شخصی، 400‌لیتر در ماه، آژانس‌ها 300‌لیتر در ماه و خودروهای آموزش رانندگی، 300‌لیتر در ماه سهمیه بنزین خواهند داشت. هاشمی اضافه کرد: همچنین وانت‌های پرمصرف که بنزین‌سوز هستند، هر ماه 600‌لیتر سهمیه بنزین خواهند داشت و وانت بارهای پرمصرفی که تا به حال دوگانه‌سوز نشده‌اند، باید تا پایان سه ماهه سوم سال، دوگانه‌سوز شوند، در غیر این صورت، همان سهمیه وانت‌های دوگانه‌سوز پرمصرف که 300‌لیتر در ماه است را دریافت می‌کنند. سرپرست وزارت کشور ادامه داد: سهمیه وانت بارهای دوگانه‌سوز کم‌مصرف، 250‌لیتر در ماه، وانت‌بارهای بنزین‌سوز کم‌مصرف 300‌لیتر در ماه، مسافربرهای شخصی گازسوز بین شهری 800‌لیتر در ماه و‌ مسافربرهای شخصی بین‌شهری بنزین‌سوز نیز یک‌هزار لیتر درماه بنزین خواهند داشت. وی تاکید کرد: خودروهای شخصی تک سوخت دو هزار سی‌سی به پایین همان، 120‌لیتر در ماه، تاکسی‌های تک سوخت، 650‌لیتر در ماه، مسافربرهای شخصی تک سوخت 550‌لیتر در ماه، خودروهای آژانس تک سوخت، 400‌لیتر در ماه و خودروهای آموزش رانندگی تک سوخت هم 400‌لیتر در ماه سهمیه بنزین خواهند داشت. هاشمی تصریح کرد: سهمیه خودروهای شخصی و موتورسیکلت‌ها طبق روال قبلی، هر سه ماه یک‌بار و مابقی خودروها برابر روش قبلی، ماهانه شارژ خواهند شد. سرپرست وزارت کشور در پاسخ به علت حذف سهمیه خودروهای دو هزار سی‌سی به بالای داخلی و 1300 سی‌سی به بالای خارجی، توضیح داد: این خودروها عموما حجم موتور بالایی دارند و معمولا هم از بنزین سوپر استفاده می‌کنند و با توجه به محدودیت‌هایی که برای دولت در تامین سوخت برای اقشار آسیب‌پذیر وجود دارد، مجبور شدیم که سهمیه این خودروها را کلا حذف کنیم، در عین حال دارندگان این خودروها عموما از تمکن مالی بالایی برخوردارند و این سهمیه، سهم اندکی از نیاز خودروی آنها را تامین می‌کند.
وی همچنین در پاسخ به این سوال که با توجه به در نظر گرفتن قیمت آزاد برای بنزین سوپر ممکن است، میزان مصرف این نوع بنزین تا ابتدای تیر ماه افزایش قابل توجهی پیدا کند، گفت: معمولا این اتفاق خواهد افتاد.
رییس ستاد ساماندهی حمل‌ونقل عمومی و مدیریت مصرف سوخت در این مورد یادآورشد: متاسفانه در حال حاضر با افزایش قیمت‌های جهانی سوخت مواجه هستیم که با این وجود در این مدت، گزینه‌های مختلفی برای کاهش فشار این افزایش بر مردم داشته‌ایم، اما به دلیل اینکه می‌خواستیم، قیمت سوخت سهمیه‌ای را افزایش ندهیم، مجبور شدیم، سهمیه برخی خودروهای پرمصرف را حذف کنیم. وی تاکید کرد: قیمت بنزین آزاد‌، تغییر نکرده و همان 400‌تومان خواهد بود، همچنین سهمیه خودروهای دولتی نیز تغییر نخواهد کرد



لیست کل یادداشت های این وبلاگ