سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
چهارشنبه 87 آبان 15 , ساعت 9:41 صبح

پیروزی خیره کننده دموکرات ها در انتخابات

 ریاست جمهوری و کنگره آمریکا

باراک اوباما به عنوان   اولین رئیس جمهور سیاهپوست آمریکا وارد کاخ سفید شد

 

باراک حسین اوباما با پیروزی در ایالت های کالیفرنیا هاوایی اورگان و واشنگتن با 338 رای الکترال در مقابل 141 رای الکترال جان مکین نامزد جمهوری خواهان به پیروزی رسید.او چهل و چهارمین رئیس جمهور آمریکا خواهد بود.پس از یک نبرد تنگاتنگ با سناتور جمهوری خواه جان مکین اوباما اولین رئیس جمهور سیاهپوست تاریخ ایالات متحده شد. در چهارم جون اباما در انتخابات مقدماتی حزب دمکرات با شکست سناتور هیلاری کلینتون در یک رقابت فشرده به عنوان نامزد دمکرات ها برگزیده شده بود سناتور جو بایدن اوباما را به عنوان معاون رئیس جمهور در کاخ سفید همراهی خواهد کرد.بایدن اولین تلاش ناموفق خود را برای ریاست جمهوری در سال ???? و همچنین امسال پیش از خارج شدن از صحنه انتخابات انجام داد.بایدن با ? دوره سابقه سناتوری رئیس کمیته قدرتمند روابط خارجی سنا است.یکی از فرزندان بزرگسال او از ازدواج اولش اکنون در عراق خدمت می کند

ویدیو مرتبط :

http://www.cnn. com/2008/ POLITICS/ 11/04/election. president/ index.html# cnnSTCVideo

 



 

مک کین شکست را پذیرفت

لحظاتی پیش  جان مک کین در حال سخنرانی در جمع هواداران خود هست. او رسما شکست را پذیرفت و پیروزی باراک اوباما را به او تبریک گفت.مک کین در این سخرانی گفت مردم امریکا به خوبی و وضوح خواسته های خود را بیان کرده اند. گریه های سیاهپوستان امریکایی در پیروزی اوباما و اشکهای ساراپیلین در شکست دیدنی هست .


 

تبریک بوش به اوباما

 

پس از اعلام پیروزی نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، "جرج بوش" رئیس جمهوری آمریکا با تماسی تلفنی پیروزی وی را تبریک گفت.   
 
به گزارش  خبرگزاری فرانسه، "دانا پرینو" سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد "جرج بوش" اواخر سه شنبه شب با مطلع شدن از پیروزی "باراک اوباما" طی تماسی تلفنی این برتری را به وی تبریک گفت.

پرینو به نقل از بوش تصریح کرد: آقای رئیس جمهور منتخب، به شما تبریک عرض می‌کنم. چه شب بزرگی برای شما، خانواده و حامیان شما است. "لورا" [همسر بوش] و من با شما تماس گرفتیم تا این پیروزی را به شما و همسر خوبتان تبریگ بگوییم.

بوش در این مکالمه تلفنی به اوباما گفت: قول می‌دهم که این [پیروزی] باعث دوران انتقال آرامی شود. شما قرار است در یکی از سفرهای بزرگ زندگی قرار گیرید. تبریک عرض می‌کنم و از این پیروزی لذت ببر.



لیست کل یادداشت های این وبلاگ