سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
یکشنبه 87 خرداد 19 , ساعت 2:2 عصر

خبرروز :رئیس ستاد تبصره 13 خبر داد

سهمیه بنزین برخی از خودروها قطع شد

سهمیه بنزین خودروهای داخلی و خارجی با حجم موتور به ترتیب دوهزار و 1300 سی سی به بالا از سوی دولت قطع شد.

سید مهدی هاشمی رئیس ستاد تبصره 13درباره تازه ترین تصمیم های دولت درباره سهمیه خودروها گفت؛ با تصمیم دولت به خودروهای وارداتی با حجم 1300 سی سی به پایین سهمیه سوخت تعلق می گیرد، اما به سایر خودروهای وارداتی که حجم موتور آنها بیشتر از 1300 سی سی باشد، سهمیه یی تعلق نمی گیرد.

به گفته هاشمی سهمیه خودروهای داخلی با حجم موتور دوهزار سی سی به بالا نیز قطع خواهد شد.

سرپرست وزارت کشور در پاسخ به علت اتخاذ این تصمیم گفت؛ این خودروها عموماً حجم موتور بالایی دارند و معمولاً هم از بنزین سوپر استفاده می کنند و با توجه به محدودیت هایی که برای دولت در تامین سوخت برای اقشار آسیب پذیر وجود دارد، مجبور شدیم سهمیه این خودروها را کلاً حذف کنیم، در عین حال دارندگان این خودروها عموماً از تمکن مالی بالایی برخوردارند و این سهمیه، سهم اندکی از نیاز خودروی آنها را تامین می کند.

رئیس ستاد ساماندهی حمل و نقل عمومی و مدیریت مصرف سوخت ادامه داد؛ در حال حاضر با افزایش قیمت های جهانی سوخت مواجه هستیم که با این وجود در این مدت، گزینه های مختلفی برای کاهش فشار افزایش قیمت در نظر داشتیم، اما به دلیل آنکه دولت نمی خواست قیمت سوخت سهمیه یی را افزایش دهد، مجبور شدیم سهمیه برخی خودروهای پرمصرف را حذف کنیم.

سهمیه ها تغییر نمی کند

وی با اشاره به تغییر نکردن سهمیه بنزین خودروهای شخصی و موتورسیکلت ها در دوره جدید افزود؛ سهمیه خودروهای شخصی در دور جدید سهمیه سوخت، همان120 لیتر در ماه و سهمیه موتورسیکلت ها هم همان 36 لیتر در ماه خواهد بود.

هاشمی همچنین خاطرنشان کرد؛ در دوره جدید، سهمیه سوخت جانبازان به شکل کارت تامین می شود، به طوری که سهمیه بنزین جانبازان 70 درصد به بالا در تهران، روزانه پنج لیتر و در سایر نقاط کشور روزانه چهار لیتر خواهد بود.

وی گفت؛ همچنین سهمیه بنزین جانبازان 50 تا 70 درصد در تهران، چهار لیتر و در سایر نقاط کشور سه لیتر در روز خواهد بود و جانبازان 25 تا 50 درصد در کل کشور روزانه دو لیتر بنزین دریافت می کنند.

هاشمی ادامه داد؛ اساساً همه کوپن های بنزین تنها تا پایان تیرماه اعتبار خواهند داشت و از آن به بعد، بنزین را با کوپن تحویل نمی دهیم.

وی عنوان کرد؛ از تیرماه تاکسی های دوگانه سوز 200 لیتر در ماه، مسافربرهای شخصی 400 لیتر در ماه، آژانس ها 300 لیتر در ماه و خودروهای آموزش رانندگی 300 لیتر در ماه سهمیه بنزین خواهند داشت.

هاشمی اضافه کرد؛ همچنین وانت های پرمصرف که بنزین سوز هستند، هر ماه600 لیتر سهمیه بنزین خواهند داشت و وانت بارهای پرمصرفی که تا به حال دوگانه سوز نشده اند، باید تا پایان سه ماهه سوم سال، دوگانه سوز شوند، در غیر این صورت، همان سهمیه وانت های دوگانه سوز پرمصرف که 300 لیتر در ماه است را دریافت می کنند.

وی ادامه داد؛وانت بارهای دوگانه سوز کم مصرف 250 لیتر در ماه، وانت بارهای بنزین سوز کم مصرف 300 لیتر در ماه، مسافربرهای شخصی گازسوز بین شهری 800 لیتر در ماه و مسافربرهای شخصی بین شهری بنزین سوز یک هزار لیتر بنزین خواهند داشت.

وی تاکید کرد؛ خودروهای شخصی تک سوخت دو هزار سی سی به پایین همان 120 لیتر در ماه، تاکسی های تک سوخت 650 لیتر در ماه، مسافربرهای شخصی تک سوخت 550 لیتر در ماه، خودروهای آژانس تک سوخت 400 لیتر در ماه و خودروهای آموزش رانندگی تک سوخت هم 400 لیتر در ماه سهمیه بنزین خواهند داشت.

رئیس ستاد ساماندهی حمل و نقل عمومی و مدیریت مصرف سوخت، همچنین از ارائه سوخت به خودروهای دیزلی با کارت سوخت از ابتدای تیرماه خبر داد و گفت؛ سوخت این خودروها بدون اعمال هیچ محدودیت سهمیه یی، با استفاده از کارت سوخت تامین می شود و این خودروهای سنگین باید هر چه سریع تر برای گرفتن کارت خود اقدام کنند تا دچار مشکل نشوند.

هاشمی تصریح کرد؛ سهمیه خودروهای شخصی و موتورسیکلت ها طبق روال قبلی، هر سه ماه یک بار است و مابقی خودروها برابر روش قبلی، ماهانه شارژ خواهند شد.

وی تاکید کرد؛ قیمت بنزین آزاد تغییر نکرده و همان 400 تومان خواهد بود، همچنین سهمیه خودروهای دولتی نیز تغییر نخواهد کرد.

هاشمی در عین حال از مشارکت سازمان بهزیستی برای اعلام تعداد دقیق معلولان همراه با درصدهای آنها برای دادن کارت سوخت خبر داد و گفت؛ هنوز آمار دقیق معلولان به دست ما نرسیده و طبق قول سازمان بهزیستی، طی یک ماه آینده این آمار در اختیار ما قرار خواهد گرفت، در عین حال سهمیه سه ماهه معلولان، مثل گذشته کماکان تحویل داده می شود.

بنزین سوپر 540 تومان

وی در عین حال از آزاد شدن نرخ بنزین سوپر خبر داد و اظهار کرد؛ از ابتدای تیر ماه، یارانه بنزین سوپر قطع می شود و این نوع بنزین با قیمت 540 تومان عرضه خواهد شد. وی در پاسخ به این سوال که با توجه به در نظر گرفتن قیمت آزاد برای بنزین سوپر ممکن است میزان مصرف بنزین سوپر تا ابتدای تیر ماه افزایش قابل توجهی پیدا کند، گفت؛ معمولاً این اتفاق خواهد افتاد. محمدرضا نعمت زاده ـ معاون وزیر نفت در امور پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران - در گفت وگو با ایسنا درباره افزایش قیمت بنزین سوپر به لیتری 540 تومان گفت؛ بنزین سوپر برای مصرف عموم نیست و بیشتر خودروهای بزرگ و پرمصرف از بنزین سوپر استفاده می کنند که شاید دلیل افزایش قیمت آن، کاربری کمتر باشد. به گفته او روزانه 5/1 میلیون لیتر بنزین سوپر در کشور توزیع می شود که در صورت افزایش تقاضا، امکان واردات بیشتر آن وجود دارد.

چندی پیش نیز فرید عامری - مدیر تامین و توزیع فرآورده های نفتی در شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران - با اعلام سه برابر شدن تعداد جایگاه های بنزین سوپر تا پایان شهریور ماه گفته بود که عمده واردات کشور بنزین سوپر است. در این زمینه میزان مصرف بنزین سوپر به طور متوسط 8/2 میلیون لیتر در روز است و تا پایان نیمه نخست امسال تعداد جایگاه های عرضه کننده بنزین سوپر به بیش از سه برابر وضعیت فعلی رسیده و به حدود 500 جایگاه در سراسر کشور افزایش پیدا می کند که به این ترتیب پیش بینی می شود میزان مصرف بنزین سوپر نیز به روزانه چهارمیلیون لیتر برسد


یکشنبه 87 خرداد 19 , ساعت 1:32 عصر

 

پاداش 5 میلیون تومانی به بازیکنان تیم ملی

ایسنا: پس از پیروزی تیم ایران برابر امارات به هریک از بازیکنان تیم ملی مبلغ 50 میلیون ریال پاداش اهدا شد.

پس از پیروزی تیم ملی ایران برابر امارات و صدرنشینی در گروه پنجم رقابت‌های مقدماتی جام جهانی، بنا به نظر مسوولان فدراسیون فوتبال به هریک از اعضای تیم ملی مبلغ 50 میلیون ریال پاداش اهدا شد.

تیم ملی فوتبال ایران در چهارمین دیدار خود در رقابت‌های مقدماتی جام جهانی 2010 با نتیجه‌ی 1 بر صفر تیم ملی امارات را شکست داد تا با شش امتیاز در صدر گروه پنجم قرار گیرد


یکشنبه 87 خرداد 19 , ساعت 1:31 عصر

یک دستگاه خودروى سمند و یک دستگاه خودروى پرشیا

جایزه قهرمانى پرسپولیسى ها

با خبر شدیم مسئولان باشگاه پرسپولیس در جشن قهرمانى این تیم که ?? خردادماه سال جارى برگزار خواهد شد به هر یک از بازیکنان خود یک دستگاه خودروى سمند جایزه خواهند داد. اهداى این جایزه طى مراسمى که در مورخه مذکور در مجموعه ورزشى انقلاب برگزار مى شود انجام خواهد شد. در این جشن که به صورت خصوصى خواهد بود غیر از اعضاى باشگاه پرسپولیس و پیشکسوتان،  خانواده هاى سرخپوشان و نمایندگان رسانه هاى گروهى نیز شرکت خواهند کرد. گفتنى است مراسم عمومى قهرمانى باشگاه پرسپولیس که در ?? خرداد ماه در سالن ?? هزار نفرى مجموعه ورزشى آزادى برگزار خواهد شد حضور عموم آزاد است فقط مسئولان باشگاه پرسپولیس به دنبال آن هستند که با جذب یک اسپانسر، اقدام به بلیت فروشى نکنند و ورودى مراسم یاد شده رایگان باشد. دیگر اینکه قرار است از سوى دفتر ریاست جمهورى به هریک از بازیکنان تیم قهرمان پرسپولیس یک دستگاه خودروى پرشیا پاداش دهند


یکشنبه 87 خرداد 19 , ساعت 1:31 عصر

قطبى: با فراهم شدن شرایط حاضرم به پرسپولیس برگردم

سرمربى سابق تیم فوتبال پرسپولیس گفت: در صورت فراهم شدن شرایط حاضرم به تیم محبوبم برگردم. افشین قطبى در جریان مسابقه حساس تیم هاى ملى امارات و ایران در مرحله مقدماتى جام جهانى ???? از جمله حاضرین در ورزشگاه القطاره بود و مسابقه را از نزدیک تماشا کرد. وى درباره احتمال بازگشتش به ایران گفت: به عنوان یک ایرانى همیشه در خدمت کشورم هستم و اگر فدراسیون فوتبال ایران مرا بخواهد با کمال میل حاضرم براى کمک بیایم و اگر شرایط و امکانات فراهم باشد من با افتخار به ایران بر مى گردم


یکشنبه 87 خرداد 19 , ساعت 9:57 صبح

سهمیه‌بندی بنزین از اول تیرماه با تغییرات گسترده ادامه می‌یابد

حذف سهمیه خودروهای لوکس
بنزین سوپر فقط 540تومان

سرپرست وزارت کشور اعلام کرد: سهمیه بنزین خودروهای شخصی و موتورسیکلت‌ها در دوره جدید، بدون تغییر باقی می‌ماند. سید مهدی هاشمی، سهمیه سوخت دوره جدید خودروها (از ابتدای تیر ماه) و تغییرات صورت گرفته در آن را اعلام کرد و گفت: به دلیل محدودیت‌های موجود و محدودیت در استفاده از حساب ذخیره ارزی، برای واردات سوخت، تلاش شد، تا با کمترین تغییرات، سهمیه سوخت مکفی و مناسب را برای مردم فراهم کنیم.
وی با اعلام این خبر که سهمیه خودروهای شخصی در دور جدید سهمیه سوخت، همان120 لیتر در ماه و سهمیه موتورسیکلت‌ها نیز همان 36 لیتر در ماه خواهد بود، از قطع سهمیه سوخت خودروهای دو هزار سی‌سی به بالا خبر داد و گفت: عموم این خودروها، گران‌قیمت هستند و از مصرف بالایی برخوردارند و به همین دلیل، مشمول سهمیه سوخت نمی‌شوند.
وی در عین حال از آزاد شدن نرخ بنزین سوپر خبر داد و اظهار کرد: از ابتدای تیر ماه، یارانه بنزین سوپر قطع می‌شود و این نوع بنزین با قیمت 540‌تومان عرضه خواهد شد. هاشمی ادامه داد: اساسا همه کوپن‌های بنزین تنها تا پایان تیر ماه اعتبار خواهند داشت و از آن به بعد، بنزین را به شکل کوپن تحویل نمی‌دهیم.
وی عنوان کرد: همچنین به خودروهای وارداتی 1300 سی‌سی به پایین سهمیه سوخت تعلق می‌گیرد، اما سایر خودروهای وارداتی که حجم موتور آنها بیشتر از 1300 سی‌سی باشد، سهمیه‌ای به آنها تعلق نمی‌گیرد. رییس ستاد ساماندهی حمل‌ونقل عمومی و مدیریت مصرف سوخت، همچنین در ادامه صحبت‌های خود، سهمیه خودروهای عمومی دوگانه‌سوز را اعلام کرد و توضیح داد: از تیر ماه تاکسی‌های دوگانه‌سوز 200‌لیتر در ماه، مسافربرهای شخصی، 400‌لیتر در ماه، آژانس‌ها 300‌لیتر در ماه و خودروهای آموزش رانندگی، 300‌لیتر در ماه سهمیه بنزین خواهند داشت. هاشمی اضافه کرد: همچنین وانت‌های پرمصرف که بنزین‌سوز هستند، هر ماه 600‌لیتر سهمیه بنزین خواهند داشت و وانت بارهای پرمصرفی که تا به حال دوگانه‌سوز نشده‌اند، باید تا پایان سه ماهه سوم سال، دوگانه‌سوز شوند، در غیر این صورت، همان سهمیه وانت‌های دوگانه‌سوز پرمصرف که 300‌لیتر در ماه است را دریافت می‌کنند. سرپرست وزارت کشور ادامه داد: سهمیه وانت بارهای دوگانه‌سوز کم‌مصرف، 250‌لیتر در ماه، وانت‌بارهای بنزین‌سوز کم‌مصرف 300‌لیتر در ماه، مسافربرهای شخصی گازسوز بین شهری 800‌لیتر در ماه و‌ مسافربرهای شخصی بین‌شهری بنزین‌سوز نیز یک‌هزار لیتر درماه بنزین خواهند داشت. وی تاکید کرد: خودروهای شخصی تک سوخت دو هزار سی‌سی به پایین همان، 120‌لیتر در ماه، تاکسی‌های تک سوخت، 650‌لیتر در ماه، مسافربرهای شخصی تک سوخت 550‌لیتر در ماه، خودروهای آژانس تک سوخت، 400‌لیتر در ماه و خودروهای آموزش رانندگی تک سوخت هم 400‌لیتر در ماه سهمیه بنزین خواهند داشت. هاشمی تصریح کرد: سهمیه خودروهای شخصی و موتورسیکلت‌ها طبق روال قبلی، هر سه ماه یک‌بار و مابقی خودروها برابر روش قبلی، ماهانه شارژ خواهند شد. سرپرست وزارت کشور در پاسخ به علت حذف سهمیه خودروهای دو هزار سی‌سی به بالای داخلی و 1300 سی‌سی به بالای خارجی، توضیح داد: این خودروها عموما حجم موتور بالایی دارند و معمولا هم از بنزین سوپر استفاده می‌کنند و با توجه به محدودیت‌هایی که برای دولت در تامین سوخت برای اقشار آسیب‌پذیر وجود دارد، مجبور شدیم که سهمیه این خودروها را کلا حذف کنیم، در عین حال دارندگان این خودروها عموما از تمکن مالی بالایی برخوردارند و این سهمیه، سهم اندکی از نیاز خودروی آنها را تامین می‌کند.
وی همچنین در پاسخ به این سوال که با توجه به در نظر گرفتن قیمت آزاد برای بنزین سوپر ممکن است، میزان مصرف این نوع بنزین تا ابتدای تیر ماه افزایش قابل توجهی پیدا کند، گفت: معمولا این اتفاق خواهد افتاد.
رییس ستاد ساماندهی حمل‌ونقل عمومی و مدیریت مصرف سوخت در این مورد یادآورشد: متاسفانه در حال حاضر با افزایش قیمت‌های جهانی سوخت مواجه هستیم که با این وجود در این مدت، گزینه‌های مختلفی برای کاهش فشار این افزایش بر مردم داشته‌ایم، اما به دلیل اینکه می‌خواستیم، قیمت سوخت سهمیه‌ای را افزایش ندهیم، مجبور شدیم، سهمیه برخی خودروهای پرمصرف را حذف کنیم. وی تاکید کرد: قیمت بنزین آزاد‌، تغییر نکرده و همان 400‌تومان خواهد بود، همچنین سهمیه خودروهای دولتی نیز تغییر نخواهد کرد


یکشنبه 87 خرداد 12 , ساعت 12:41 عصر
شنبه 87 خرداد 11 , ساعت 11:19 صبح
شنبه 87 خرداد 11 , ساعت 11:18 صبح
شنبه 87 خرداد 11 , ساعت 11:17 صبح
 میوه و آبمیوه راه رگ را باز نگه می‌دارد 6
کمک‌‌هزینه‌های رفاهی فرهنگیان اعلام شد 11
امتحانات‌ ?? خرداد پیام نور، برگزار می‌شود 8
مهلت انتخاب رشته آزمون کارشناسی‌ارشد 3
اغفال در سراب عشق‌آنلاین 8
بازگشت‌از دنیای‌مردگان پس از 4ساعت‌ 14
کمبود پودر رختشویی در بازار وجود ندارد 4
کشور از واردات مرغ بی‌نیاز است
این‌خوراکی‌ها شما راجوان نگه می‌دارد 12
آشتی‌کنان بچه‌های کوچه دوازدهم 2
عرب‌ها مولانا را فیلم می‌کنند!
لامپی که 100سال روشن است 3
طالع‌‌بین‌ها رئیس‌جمهور انتخاب می‌کنند 3
7 میلیون‌یورو برای‌خریدفراری‌ کلکسیون 1
پخت بزرگ‌ترین نان مسطح جهان 5
اعضای باند فروش خاک طلای تقلبی 2
توقیف 70 دستگاه خودرو
اقتصاد موادمخدر باید کنترل شود 1
افزایش حقوق بازنشستگان 4
اعلام کمک‌‌هزینه‌های رفاهی فرهنگیان !! 39
برگزاری امتحانات‌ ?? خرداد پیام نور 22
احداث شبکه تونلی در میدان تجریش 14
چگونه کمتر پول خرج کنیم 27
راه‌اندازی پلیس سفید با هدف ارتقای انضباط 12
دلهره دختر جوان در مخفیگاه وحشت 61

شنبه 87 خرداد 11 , ساعت 11:16 صبح
   1   2      >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ