سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
یکشنبه 87 خرداد 19 , ساعت 9:58 صبح

ازدواج کودکان در اتیوپی

ازدواج کودکان در اتیوپی کماکان رایج است. براساس سنت ها عروس های جوان که گاهی زیر 15 سال سن دارند به عقد پسران نوجوان درمی آیند تا زنجیره فقر، بهداشت ضعیف و ناآگاهی در این کشور آفریقایی ادامه پیدا کند.

بیش از 90 درصد از جمعیت اتیوپی در گوشه های دورافتاده این کشور زندگی می کنند؛ جایی که کلیسای ارتدوکس تاثیر زیادی بر طرز فکر و اعتقادات مردم دارد. اما به رغم تاکید کلیسا بر ازدواج در سن 18 سال به بالا، ازدواج در سنین پایین به دلیل اینکه در سنت ها ریشه دارد، پذیرفته می شود و دختران و پسران کم سن و سال به جای مدرسه پا به کلیسا می گذارند و به عقد هم درمی آیند، در حالی که هیچ تصوری از متاهل بودن ندارند. ازدواج زودهنگام اغلب به بارداری های ناخواسته و زودهنگام می انجامد، به طوری که در مناطق دوردستی مانند آمهارا، دختران در سنین 10 تا 12 سال صاحب فرزند می شوند. امکانات پزشکی و درمانی چندانی برای این دختران و نوزادان آنها وجود ندارد، در نتیجه در غالب موارد مشکلات پیچیده و حادی پس از وضع حمل برای این مادران نوجوان پدید می آید. بسیاری از مادران از نخستین بارداری جان سالم به در نمی برند و بسیاری از آنها نیز فرزندان مرده به دنیا می آورند. مادران و نوزادانی که جان به در می برند نیز با سوءتغذیه و مشکلات بسیار ادامه حیات می دهند و این پروسه طی نسل ها تکرار می شود و این افراد بیمار و گرسنه جمعیت اتیوپی را تشکیل می دهند. دولت این کشور در تلاش است این روند را متوقف و برای ازدواج های زودهنگام مجازات تعیین کند.

بسیاری از سازمان های خیریه از جمله گروه های وابسته به خیریه در تلاشند با آگاهی بخشی به مردم در مناطق فقیرنشین و دوردست اجرای این سنت را متوقف کنند. اما این کار دیگر چندان آسان نیست، زیرا کلیسای محلی نیز با آن کنار آمده و به این ترتیب به این سنت صورت یک باور مذهبی بخشیده است و نبرد دشواری برای برانداختن این سنت لازم خواهد بود.

این یک واقعیت امروزی است که ممکن است در بسیاری مواقع و در بعضی جوامع حتی باورپذیر نباشد اما حقیقت دارد و این حقیقت با زندگی نسل های مختلف مردم اتیوپی گره خورده است و تنها با آموزش مناسب در درازمدت می توان آن را ریشه کن کرد.



لیست کل یادداشت های این وبلاگ