سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
شنبه 87 خرداد 25 , ساعت 12:44 عصر

قدرتمندترین چهره‌های سرشناس جهان

مجله معتبر فوربس در گزارش سالانه خود فهرست قدرتمندترین و تاثیرگذارترین چهره‌های مشهور جهان (Celebrity) در سال 2008 را منتشر کرد.
 

 اپرا وینفری، مجری مشهور تلویزیونی آمریکا و ثروتمندترین زن هنرمند جهان از نگاه مجلس فوربس برای دومین سال متوالی به عنوان قدرتمندترین چهره سرشناس جهان در سال جاری میلادی برگزیده شد. تایگر وودز گلف‌باز حرفه‌ای آمریکا نیز همچون سال گذشته رتبه دوم 100 چهره قدرتمند جهان را به خود اختصاص داد.
رتبه سوم این فهرست متعلق به آنجلیا جولی بازیگر سرشناس سینمای‌هالیوود است در حالی که همسر وی براد پیت در رتبه دهم جای گرفته است. بیونس نوولز بازیگر و خواننده آهنگ‌های بلوز نیز در رتبه چهارم این فهرست قرار دارد در حالی که دیوید بکهام بازیکن تیم ملی انگلیس و باشگاه لس‌آنجلس گالاکسی آمریکا به عنوان ششمین چهره قدرتمند مشهور جهان نامیده شده است.


جانی دپ دیگر بازیگر سرشناس و خوش تیپ‌هالیوود در رده ششم جای گرفته و جی.زد بهترین خواننده مرد سیاه پوست جهان رتبه هفتم را از آن خود کرده است. گروه سه نفره موسیقی راک The police مشترکا در مکان هشتم دیده می‌شود و جی.کی رولینگ نویسنده کتاب‌های داستانی هری پاتر نیز عنوان نهم را به خود اختصاص داده است. براد‌پیت نیز در مکان دهم قرار گرفته است.

از دیگر چهره‌های مشهوری که در رتبه‌های بعدی قرار گرفته‌اند می‌توان به ویل اسمیت، جاستین تیمبرلیک، کامرون دیاز، جنیفر آنیستون، مایکل جردن، کوبه رایان، مدونا و راجر فدرر اشاره کرد.

این فهرست براساس شاخص‌هایی چون درآمد چهره‌های مشهور در طول سال گذشته و تعدد حضور این چهره‌ها در برنامه‌های تلویزیونی، نشریات و مجلات تنظیم شده است. در میان چهره‌های مشهور وینفری، وودز، نوولز، بکهام، دپ، جی.زد و گروه پلیس در طول سال گذشته به ترتیب 275، 80، 50، 72 و 115میلیون دلار درآمد کسب کردند. در حالی که درآمد آنجلیا جولی 14 و شوهرش برادپیت تنها 20میلیون دلار برآورد می‌شود اما محبوبیت این زوج آمریکایی و حضور دایمی‌شان در مجلات باعث شد آنها در میان 10 چهره اول قرار بگیرند. در مقابل رولینگ نویسنده کتاب‌های هری پاتر 300میلیون دلار درآمد در عرض 12 ماه کسب کرد که از این نظر حتی از وینفری هم بیشتر بود اما به دلیل کم‌توجهی مطبوعات و رسانه‌ها به وی در رتبه نهم جای گرفت. در فهرست 100 نفره تاثیرگذارترین چهره‌های جهان در سال جاری بیست بازیگر سینما، بیست ورزشکار، ده موسیقیدان، ده مجری تلویزیونی، ده بازیگر تلویزیونی، پنج ستاره تویین، پنج کارگردان / تولیدکننده، پنج شخصیت سلبریتی، چهار نویسنده، چهار مدیر مد، چهار سر آشپز و سه مدل به چشم می‌خورد.

آدام سندلر، اسکارلت جانسون، التون جان، جسیکا سیمپسون، تام هنکس و جسیکا آلبا از جمله افرادی هستند که نام آنها از فهرست 100 چهره امسال خارج شده است.




لیست کل یادداشت های این وبلاگ