سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
سه شنبه 87 خرداد 21 , ساعت 9:42 صبح

اول تصمیم بعد رژیم

(انتشارات نسل نواندیش)

ادامه مطلب ..
سه شنبه 87 خرداد 21 , ساعت 9:37 صبح
نگهداری از موها - آرایشی و بهداشتی،پوست و مو،...
MIADGAH GROUP- اشعه مضر آفتاب، رنگ  موها را تغییر می دهد. بدین منظور بدون سرپوش مثل روسری یا کلاه زیر نور آفتاب قرار نگیرند در کنار دریا یا استخر هم از کلاه شنا استفاده کنید. همچنین می توانید در تابستان از شامپوهایی که در مقابل اشعه نور آفتاب مقاوم هستند، استفاده کنید.                                        
 - مو مثل اسفنج می ماند و هر چیز خارجی که با سر تماس پیدا کند مثل کلر را به خود می کشد. پس قبل از شیرجه زدن در آب استخر، موهایتان را خیس کنید و کمی نرم کننده برای محافظت به ساقه مو بمالید.       
ادامه مطلب ..

سه شنبه 87 خرداد 21 , ساعت 9:35 صبح
صبحانه پرچرب باعث افزایش تنش عصبی می شود - رژیمهای غذایی

صبحانه پرچرب باعث افزایش تنش عصبی می شود


تحقیقات علمی جدید نشان می دهند خوردن صبحانه پرچرب میزان عوارض ناشی از تنش عصبی را در بدن تشدید می کند
 
 پژوهشگران کانادا با بررسی بر روی 2 گروه دریافتند عوارض قلبی و عروقی و همینطور افزایش فشار خون ناشی از تنش عصبی در افرادی که صبحانه پرچرب می خورند در مقایسه با دسته دوم که صبحانه کم چرب مصرف می‌کنند 30 در صد افزایش می یابد. محققان می گویند خوردن صبحانه پرچرب میزان سرعت ضربان قلب و فشار خون را بالا می برد.
 


سه شنبه 87 خرداد 21 , ساعت 8:59 صبح

فهرستی از غذا های دارای کالری منفی 

 

سبزیجات:

کدو، کلم، اسفناج، شلغم، کلم برگ، کرفس، فلفل قرمز، خیار، سیر، مارچوبه، کلم بروکلی، کلم گل، لوبیا سبز، پیاز، گوجه فرنگی، پیازچه، تره فرنگی.

میوه ها:

سیب، گریپ فروت، لیمو، پرتقال، توت فرنگی، نارنگی، آناناس، مانگو، آلو.

 
 

 

غذا های کالری منفی تماما از میوه ها و نیز سبزیجات بوده، و همان طور که قبلا نیز ذکر شد این غذاها حاوی مقادیر بالایی از سلولز و آب می باشند. آب دارای هیچ گونه کالری ای نمی باشد. به علاوه، سلولز نیز به علت فقدان آنزیم سلولاز در بدن انسان، قابل جذب توسط بدن نبوده و بنابر این بدن قادر به متابولیسم سلولز و نیز استفاده از کالری های موجود در این ماده ی غذا یی نمی باشد. حیواناتی از قبیل گاو، و گوسفندان قسمت عمده ی کالری های مورد نیاز بدن خود را از مصرف سلولز، که در گیاهان و علف موجود می باشد به دست می آورند.


سه شنبه 87 خرداد 21 , ساعت 8:59 صبح

غذا های کالری منفی در حقیقت حاوی انواع ویتامین ها، مواد معدنی، و نیز دیگر مواد مورد نیاز بدن می باشند. که این ویتامین ها و مواد معدنی برای  تولید، و نیز فعالیت بسیاری از آنزیمهای بدن مورد نیاز می باشند. بدین ترتیب نیز، غذا های کالری منفی، به واسطه ی نقش خود در  فراهم آوردن ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن، به بدن در تجزیه و نیز متابولیسم مواد غذایی مصرفی کمک می نمایند.

 

در واقع مقدار ویتامین ها و مواد معدنی موجود در این دسته از گیاهان در حدی است که نه تنها به بدن در تجزیه و سوخت کالری های موجود در این غذاها کمک می کند، بلکه به بدن در سوخت کالری های موجود در دیگر انواع غذاهای مصرف شده نیز کمک می نماید. همچنین این دسته از گیاهان حاوی مقادیر بالایی از فیبر (سلولز) و نیز آب می باشند. بدیهی است که آب دارای هیچگونه کالری نمی باشد و سلولز نیز قابل جذب توسط بدن نبوده و به تجمع چربی و افزایش وزن نخواهد انجامید.  به علاوه، محتوای سلولزی این گیاهان به عملکرد دستگاه گوارشی کمک نموده و دفع مواد زاید توسط روده ها را افزایش خواهد داد که این امر نیز به نوبه ی خود به کاهش وزن کمک چشمگیری می نماید.


سه شنبه 87 خرداد 21 , ساعت 8:58 صبح

غذاهای دارای کالری منفی

 

اینها در واقع غذاهایی هستند که مقدار انرژی مورد نیاز برای هضم و نیز جذب آنها توسط بدن انسان، به مراتب بالاتر از مقدار انرژی موجود در این غذاها می باشد. در حقیقت، استفاده از کالری های موجود در این دسته از غذاها برای بدن انسان دشوار بوده، و بنا بر این بدن به منظور هضم و جذب این دسته از مواد غذایی نیازمند صرف مقادیر زیادی از انرژی می باشد.

 

در نتیجه:

بدن برای هضم و جذب غذاهای دارای کالری منفی نیازمند به صرف مقادیر بیشتری انرژی در مقایسه با محتوای انرژتیکی موجود در این غذا ها می باشد، که این به نوبه ی خود منجر به افزایش انرژی مصرفی بدن و در نتیجه منجر به کمک به کاهش وزن می گردد. به همین دلیل، غذاهای کالری منفی به غذا های چربی سوز نیز معروف می باشند.

 

به عنوان مثال:

یک قاچ کیک دارای حدودا  500 کالری می باشد، و سلول های بدن نیز به منظور هضم و جذب این قاچ کیک نیاز مند به صرف حدودا 200 کالری می باشند. در نهایت، پس از پایان تمامی  پروسه های متابولیکی توسط بدن، و هضم و جذب غذا توسط دستگاه گوارشی،  مقدار 300 کالری اظافی در نتیجه ی مصرف این قاچ کیک باقی خواهد ماند. این کالری ها نیز به نوبه ی خود به تجمع چربی در بدن، و نیز به افزایش وزن کمک کرده، و در نهایت منجر به ایجاد مشکل اضافه وزن می گردند.

حال آنکه، اگر غذای مصرفی دارای 100 کالری بوده و بدن نیز برای هضم و  جذب آن به صرف 150 کالری نیازمند باشد، در واقع به مانند این است که با خوردن این غذا بدن نه تنها کالری ای مصرف ننموده بلکه 50 کالری نیز سوزانده است.

 به عنوان مثال بدن برای هضم و جذب یک ظرف 100 گرمی کلم بروکلی نیازمند به صرف حدودا 100 کالری می باشد، حال آنکه این مقدار کلم دارای فقط چیزی در حدود 25 کالری می باشد.

پس بنابر این هرچه مقدار بیشتری از این کلم را  مصرف نماییم، بدن نیز  برای متابولیسم و هضم و جذب آن مقدار بیشتری کالری خواهد سوزاند.

 

غذا های مختلف حاوی مقادیر متفاوتی از کالری، کربوهیدراتها، چربی ها، پروتیین، مواد معدنی، ویتامین ها و دیگر ترکیبات می باشند.

بدن انسان برای هضم و جذب مواد غذایی مختلف، و نیز به منظور انجام واکنش های مختلف متابولیکی، نیازمند به  انواع گوناگونی از  آنزیم ها می باشد.

 

سه شنبه 87 خرداد 21 , ساعت 8:57 صبح

روشهای درمان چاقی

(قسمت 1: غذاهای کالری منفی)

 

چه غذاهایی بخوریم تا لاغر شویم  


 

 

 

تعریف چاقی بر اساس ایندکس جرمی بدن:

فرمول محاسبه ی ایندکس جرمی بدن       Body Mass Index  BMI

 

وزن (کیلو گرم) / قد *2 (متر)

وزن (بر حسب کیلوگرم) تقسیم بر مربع قد (بر حسب متر)

18.5  >  : لاغر

18.5 تا 24.9 : وزن مطلوب

 25 تا 29.9 : اظافه وزن

30 تا  34.9 : چاق

35تا 39.9 : چاق مرگبار

 

 

غذاهای دارای کالری منفی چه غذاهایی هستند؟

 

نخست به تعریف واژه کالری می پردازیم:

 

کالری واحد استاندارد اندازه گیری مقدار انرژی موجود در مواد غذایی می باشد.

تمامی انواع غذا ها حاوی مقادیری کالری می باشند. در حقیقت هیچ گونه ماده ی غذایی به جز آب وجود نداشته که کاملا عاری از هرگونه کالری باشد.

واژه ی غذا های دارای کالری منفی در حقیقت به غذا هایی اطلاق می گردد که بدن برای هضم و جذب و نیز استفاده از آنها، به صرف مقادیر بالاتری از انرژی در مقایسه با محتوای انرژی موجود در این غذا ها، نیازمند می باشند. که این در نهایت موجب سوختن مقداری انرژی توسط بدن می گردد.

بدن برای هضم و جذب غذا ها و نیز استفاده از ویتامین ها، مواد معدنی و نیز دیگر فاکتور های تغذیه ای موجود در مواد غذایی، به صرف انرژی نیاز مند می باشد. هر چه بدن راحت تر قادر به تجزیه، و نیز استفاده از مواد مغذی موجود در یک ماده ی غذایی باشد، سلول های بدن، به منظور هضم و جذب آن ماده ی غذایی، نیازمند به صرف مقدار انرژی کمتری خواهند بود. و برعکس، هرچه استخراج ترکیبات مغذی موجود در یک ماده ی غذایی مشکل تر باشد، سلولهای بدن برای هضم و جذب و نیز استفاده از ترکیبات موجود در آن ماده ی غذایی، نیازمند به صرف مقدار انرژی بیشتری خواهند بود.


دوشنبه 87 خرداد 13 , ساعت 11:54 صبح

مصرف دارو یک راه درمان چاقی

یکی از روشهای درمان چاقی که هنوز هم به کار می رود مصرف دارو می باشد. داروهای ضدچاقی به چند شکل متفاوت عمل می کنند.بعضی از این داروها دیورتیک هستند. این گروه از داروها باعث دفع آب بدن می شوند و در روزهای اول به سرعت وزن بدن کم می... ادامه ...


دوشنبه 87 خرداد 13 , ساعت 11:53 صبح
آمادگی برای لاغر شدن
پیش از آنکه رژیم غذایی یا ورزش را شروع کنید، خود را برای لاغر شدن آماده نمائید. آمادگی برای لاغر شدن باعث می شود که شما با جدیت بیشتری برنامه های لاغری را ادامه دهید و کار شما بهتر نتیجه دهد. بسیاری از افراد با زحمت زیادی خود را لاغر... ادامه ...

دوشنبه 87 خرداد 13 , ساعت 11:53 صبح

روش اندازه گیری ضخامت پوست برای تشخیص چاقی

این روش جزء گروه دوم است که با استفاده از درصد چربی بدن چاقی را تشخیص می دهد. این روش دقیق است و به خوبی درصد چربی را مشخص می نماید. البته در حالت عادی نیازی نیست که از این روش استفاده شود و روشهای قبلی کافی هستند. این روش... ادامه ...


<      1   2   3   4   5   >>   >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ