سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
چهارشنبه 87 خرداد 8 , ساعت 12:53 عصر
آسم شغلی - آلرژی

آسم شغلی

تعریف : آسم شغلی شامل ایجاد علائم ریوی بدنبال استنشاق گازها ، آلاینده ها و نیز کلیه مواد صنعتی که در محیط کار وجود دارد  می باشد . بدین صورت که فرد از قبل هیچ مشکلی نداشته ولی ناگهان در محیط کار دچار حمله آسم می گردد .

* شیوع : شیوع آسم در صنایع مختلف متفاوت است . هر چند آمار دقیقی نمی توان ذکر کرد ولی تا ??? موارد آسم به عوامل شغلی مربوط می گردد .

* علل : در صنایع شوینده ، استنشاق یکی از آنزیمهای خاص برای تهیه پودرهای شوینده ، منجر به ایجاد علائم تنفسی در ?? درصد از کارگران مشاغل در آن قسمت می شود . همچنین حدود ?? از کارگرانی که در آزمایشگاههای حیوانات و یا کارخانجات تهیه دستکش لاتکس کار می کنند به آسم شغلی مبتلا می شوند . ایزوسیانات ها مواد شیمیایی هستند که در بسیاری از کارخانجات مصرف دارند . از جمله کارخانجات تهیه رنگهای اسپری ، مواد پلاستیکی ، کائوچو و فوم

ادامه مطلب ..

چهارشنبه 87 خرداد 8 , ساعت 12:52 عصر
گربه‌ها برای همه افراد دچار آلرژی دردسر آفرین هستند - آلرژی

گربه‌ها برای همه افراد دچار آلرژی دردسر آفرین هستند
افراد مبتلا به آلرژی هنگامی که گربه‌ها در مجاورت‌شان باشند، حتی اگر اختصاصا به گربه آلرژی نداشته باشند، ممکن است دچار تنگی مجاری تنفسی شوند.
به گزارش خبرگزاری رویترز پژوهشگران انگلیسی نشان داده‌اند که افراد مبتلا به طیفی از آلرژی‌ها - علف، کپک، یا گرد و غبار- در صورتی که پوسته‌های بدن گربه‌ها به مقدار زیاد در خانه‌شان وجود داشته باشد بیشتر در معرض تنگی مجاری تنفسی قرار دارند. این امر حتی در مواردی که این افراد به طور خاص به گربه‌ها حساسیت نداشتند صادق است.

.

.

ادامه مطلب

چهارشنبه 87 خرداد 8 , ساعت 12:49 عصر
برای کودک شیری بهتر از شیر مادرش نیست - رژیمهای غذایی

« برای کودک شیری بهتر از شیر مادرش نیست »

رسول اکرم ( ص )

پیشگفتار

یکی از نعمت های بزرگ پروردگار مهربان و نمونه ای آشکار از لطف و عنایت عام او و جلوه ای از رحمانیت ، حکمت و قیومیت او نسبت به انسان بویژه در آغاز زندگی او ، نعمت گرانقدر شیر مادر بر مائده بخشش و کرم خداوندی است . شیر مادر بدلیل ترکیب مخصوص و متناسب با نیاز طفل ، بهره مندی از مواد ایمنی بخش که همچون سپر و جنگ افزاری کودک را در برابر عوامل بیماریزای محیطی مقاوم و پرتوان نگهداری می کند و با صدها خصوصیت استثنایی ضامن تأمین و حفظ سلامت جسمی ، روانی کودک است و در عین حال در تأمین تندرستی مادر نیز مؤثر می باشد و نهایتاً بصورت مستقیم و غیرمستقیم در سلامت و نیکبختی جامعه نیز نقش دارد یک غذای بی نظیر ، یک داروی شفابخش و یک اکسیر بی مانند است .

ادامه مطلب ..

چهارشنبه 87 خرداد 8 , ساعت 12:49 عصر
مواد غذایی و حافظه - رژیمهای غذایی

مواد غذایی و حافظه
خوردن غذای سالم با ترکیبات مناسب می‌تواند به درمان و کنترل بیماری‌ها کمک کند.
آیا مواد غذایی که مصرف می‌کنید، تأثیر زیادی بر جسم و روح شما می‌گذارد؟

 اگر شما مثل سایر افراد دیگر غذا می‌خورید، شاید پاسخ بدهید خیر. با این وضعیت بهترین شانس‌هایی که می‌تواند در سلامت‌ شما تأثیرگذار باشد، نظیر سالم و سرحال بودن و راحت خوابیدن را از دست می‌دهید.

 جوی بایر کارشناس تغذیه و نویسنده کتاب «درمان‌های غذایی» ‌می‌گوید، تغذیه سالم روی ذهن و روحیه فرد بسیار مؤثر است. حدود 500 صفحه از این کتاب به مراقبت‌های تغذیه پرداخته است.

ادامه مطلب ..

چهارشنبه 87 خرداد 8 , ساعت 12:48 عصر
مرغ‌های هورمونی، توهم یا واقعیت؟ - رژیمهای غذایی

مرغ‌های هورمونی، توهم یا واقعیت؟
در سال‌های اخیر شاهد پخش اخباری مبنی بر استفاده از هورمون‌ها در پرورش دام‌ها و بخصوص طیور بوده‌ایم و گاهی مسائلی همچون بروز کیست‌های تخمدانی و رشد موهای زائد در بدن زنان را به استفاده از گوشت مرغ‌هایی که در پرورش آنها از هورمون‌ها استفاده شده است، نسبت می‌دهند.
اما به راستی در پروش دام و طیور ایرانی از هورمون‌های محرک رشد استفاده می‌شود و در این صورت آیا استفاده از این مواد در مصرف‌کنندگان آثار سوئی بر جای می‌گذارد؟

بیش از 60 سال است که در دام‌های اهلی از فرآورده‌های موثر در افزایش میزان رشد استفاده می‌شود. این فرآورده‌ها که تحت عنوان محرکین رشد از آنها یاد می‌شود، ترکیباتی هستند که به طور کلی به دو دسته عوامل ضدباکتریایی (آنتی بیوتیک‌ها و پروبیوتیک‌ها) و مواد آنابولیک (استروژن و اندروژن‌ها و هورمون رشد) تقسیم می‌شوند.

ادامه مطلب ..

چهارشنبه 87 خرداد 8 , ساعت 12:31 عصر
مالیات برای همبرگر - رژیمهای غذایی

مالیات برای همبرگر
تصور کنید در گوشه‌ای از دنیا که تصادفا کشور پیشرفته‌ای هم به شمار می‌آید، محققان برای پیشگیری از مرگ ناشی از برخی بیماری‌ها، پس از انجام مطالعات گسترده به راه حل مناسبی دست پیدا کنند،
 اما نخست وزیر آن کشور این یافته‌ها را نوعی لوس بازی تلقی کند و به جای سایرین تصمیم بگیرد و بگوید: کشور ما، انگلیس، جای سوسول بازی نیست!

محققان دانشگاه آکسفورد به این نتیجه رسیده‌اند که تنها در صورتی که ناظران بهداشتی ضربتی عمل کنند، قادر خواهند بود تا از 3‌هزار مرگی که سالانه در انگلستان در اثر بیماری‌های قلبی و سکته رخ می‌دهد، جلوگیری کنند، چرا که براساس تحقیقی که در آخرین شماره مجله اپیدمیولوژی بهداشت به چاپ رسیده است، افزایش 5/17درصدی در میزان غذاهای چرب، شیرین و یا حاوی نمک باعث رشد 7/1 درصدی در مرگ ناشی از سکته‌های قلبی شده است. پیشنهاد محققان این است: دیگر زمان آن رسیده است تا برای چربی‌ها مالیات در نظر بگیرند.

ادامه مطلب ..

چهارشنبه 87 خرداد 8 , ساعت 12:14 عصر

فواید چربی‌های اومگا -3
اسیدهای چرب اومگا – 3 که در ماهی‌ها و برخی از روغن‌های گیاهی یافت می‌شود، برای رشد و نمو طبیعی مغز لازم هستند.
آنها می توانند به محافظت از بدن در برابر برخی از بیماری ها و عوارض کمک کنند.

برخی از منافع بهداشتی این اسیدهای چرب اینها هستند:

پایین آوردن میزان کلسترول بد و بالا بردن میزان کلسترول خوب.
کاهش دادن فشار خون بالا.
کاشتن از خطر سکته مغزی.
کمک به کنترل دیابت.
کاستن درد آرتریت (تورم مفاصل).
کمک به کاهش وزن.
محافظت در برابر پوکی استخوان.
کاهش خطر بیماری‌های روانی مانند اسکیزوفرنی، افسردگی و اختلال دوقطبی (شیدایی – افسردگی).


چهارشنبه 87 خرداد 8 , ساعت 12:13 عصر
کشف رابطه سیر و سلامت - رژیمهای غذایی

کشف رابطه سیر و سلامت
در سال‌های اخیر مطالعات علمی زیادی برای کشف خاصیت مواد غذایی گوناگون و حتی ادویه‌جات مختلف انجام شده تا حتی‌الامکان بتوان به جای استفاده از انواع داروهای شیمیایی، از خوراکی‌های معمول و در دسترس برای پیشگیری ازانواع بیماری‌ها استفاده کرد.
سیر، یکی از این خوراکی‌هاست که به تازگی توجه محققان را به خود جلب کرده و هرازچندگاهی مطالعه‌ای پیرامون خواص آن منتشر می‌شود.

یکی از این مطالعات را چند روز پیش، محققان دانشگاه آلاباما گزارش دادند. در این مطالعه، سازوکار احتمالی تأثیر سیر در کاهش فشار خون روشن شده است.

البته تأثیر سیر در کاهش فشار خون، از مدت‌ها قبل شناخته شده بود، اما این بار محققان تلاش داشتند بفهمند سیر چگونه این تأثیر ویژه خود را اعمال می‌کند.

به گزارش بی‌بی‌سی، این محققان متوجه شده‌اند ماده اصلی مسئول خواص مفید سیر، ماده‌ای است موسوم به «آلیسین».

ادامه مطلب ..

چهارشنبه 87 خرداد 8 , ساعت 12:12 عصر

چگونه بهتر بخوابیم؟

اگـر هـر شب بـخـواهـیـد بـر روی تمام مسائل جزئی که در زنـدگـی روزمره اتفاق می افتد فکر کنید،
 
 بـه طـور حـتـم بـا چـنـین مشـکـلی مـواجـه خـواهید شد. اختلالات بیخوابی انواع مختلفی دارند که شما می توانید به راحتی و تنها با تـغیــیر برخی عادات روزمره آنها را از بین ببرید. نکات زیر را دنبال کنید تا بتوانید به راحتی از خواب و بیداری خود لذت ببرید.
کارهای متداولی انجام دهید
کارهای ابتدایی: ابتدا پیش از رفتن به تخت خواب خود را آماده خوابیدن کنید. دندانهایتان را مسواک بزنید، لباس خواب بپوشید، و دوش بگیرید. لازم نیست که حتما تمام این کارها را انجام دهید بلکه ما فقط می خواهیم هر شب پیش از رفتن به خواب کارهای مداومی را انجام دهید. با این کار ضمیر ناخودآگاه شما متوجه می شود که شما قصد خوابیدن دارید و شما را راحت می گذارد تا بتوانید به راحتی به خواب فرو روید.

ادامه مطلب ..

چهارشنبه 87 خرداد 8 , ساعت 12:11 عصر
کمک های اولیه در خانه هنگام وقوع سوانح - عمومی

نحوه ی رساندن کمک های اولیه

پس از وقوع سوانح طبیعی بسیاری از مردم دچار جراحت یا ضعف می شوند. فراگیری دانش و اطلاعات کمک های اولیه، کمک شایانی در مواقع اضطرای خواهد بود. در اینجا روش های کمک های اولیه به صورت خلاصه و فهرست وار ارائه می شود.

سوختگی:

? محل سوختگی را با حوله ی نم دار و تمیزی پوشانده و آن را خنک نگه دارید.

? اگر لباس به محل سوختگی چسبیده است، سعی در جداسازی آن نکنید و همراه با محل سوختگی آن را خنک نگه دارید.

? تاول ها را دست نزنید و سعی نکنید آنها را بفشارید.

شکستگی:

? عضو شکسته را با تخته ی مخصوص شکسته بندی بی حرکت نگه دارید (برای شگستگی های دست و پا)

ادامه مطلب ..

<   <<   11   12   13   14   15   >>   >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ