سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
چهارشنبه 87 خرداد 8 , ساعت 12:9 عصر
گل ها را بو کن - دانستنیهای پزشکی

رایحه ی گل می تواند باعث تقویت حافظه و آرامش باشد . «بوها» مى توانند بر روند ساخته شدنگل ها را بو کن هورمون ها، گرایش هاى شخصى، حرارت بدن، سطح هورمون ها، ساخته شدن انسولین، سوخت و ساز بدن، سطح هورمون استرس، هورمون هاى جنسى، سیستم دفاعى بدن، افکار و واکنش هاى آگاهانه اثر بگذارند.


به گزارش خبرنگار سلامت نیوز ، بوئیدن گل ها به ویژه گل رز جهت تقویت حافظه بسیار موثر است . محققان دریافته اند با بوئیدن گل رز قسمتی از مغز که متعلق به یادگیری است را تقویت می کند .

هم چنین تاکید می شود بوئیدن گل ها هنگام خواب تاثیر بیشتر بر مغز خواهد گذاشت .


چهارشنبه 87 خرداد 8 , ساعت 12:9 عصر
بوی بد دهان - دانستنیهای پزشکی

از قرن ها پیش بشر با مشکل بدبوئی دهان دست به گریبان بوده است . به منظور غلبه بر این مشکل مردم یونان باستان از درمان های خانگی استفاده می کردند مثلاً شستشوی دهان با شراب سفید ، تخم بادیان و سُر استفاده می کردند

برای غلبه بر بوی بد دهان قبل از هر چیز باید بدانید که خود شما نمی توانید بگوئید که آیا واقعاً دهان بدبو دارید یا نه ؟ جواب این سوال بستگی به دوستان مهربان شما دارد که آن را به شما تذکر بدهند .
اگر ملاقات مهمی را پیش رو دارید باید بخاطر داشته باشید که بوی بد دهان شما زودتر از خودتان وارد فضا می شود پس سعی کنید درون یک دستمال که جلوی دهانتان می گیرید نفس بکشید و با نخ دندان بین دندان هایتان را تمیز کنید و سعی کنید با بینی نفس بکشید


چهارشنبه 87 خرداد 8 , ساعت 12:8 عصر
مصرف بیش از اندازه نمک ، سرطان زا است - دانستنیهای پزشکی
بدن انسان روزانه حداکثر سه الی پنج گرم نمک نیازدارد که حتی این میزان نیز دربسیاری از سبزیجات و میوه‌ها وجود دارد.

دکتر"مصطفی نوروزی"افزود:متوسط سرانه نمک مصرفی درسطح کشور بالای ? ???گرم در روزاست که توصیه می‌شود شهروندان درسرسفره نمکدان نگذارند تا به غذای کم نمک عادت کنند.

نوروزی ادامه داد:همچنین افراط در خوردن سوسیس و کالباس بدلیل داشتن ماده نگهدارنده نیتریت سدیم - ریسک ابتلا به سرطان را افزایش می‌دهد.

این متخصص اضافه کرد: مصرف گوجه فرنگی - پرتقال و نارنگی - پس از خوردن سوسیس و کالباس موجب می‌شود سم کمتری از نیترات در معده تولید شود.

وی افزود:همچنین نان کپک زده نیز به دلیل داشتن سم "افلاتوکسین " ریسک ابتلا به سرطان کبد را افزایش می‌دهد.

دکتر نوروزی گفت:سالانه یک میلیون تن ضایعات نان درکشور ازچرخه غذایی خارج شده و بخشی از آن مورد استفاده دام قرار می‌گیرد


چهارشنبه 87 خرداد 8 , ساعت 12:8 عصر
نقش ژنتیک در نتیجه بخش بودن درمان های افسردگی - دانستنیهای پزشکی

نتایج بررسی های جدید نشان می دهد وجود برخی ویژگی های خاص ژنتیکی موجب می شود تا برخی از بیماران افسرده در مقایسه با دیگران پاسخ بهتری به درمان افسردگی بدهند.


به گزارش سلامت نیوز ، افسردگی یکی از شایع ترین بیماری ها در جوامع انسانی محسوب می شود و در برخی از جوامع میزان شیوع این بیماری تا 30 درصد می رسد که این رقم بالا نه تنها از نظر سلامت افراد جامعه مورد توجه است بلکه از نظر اختلالاتی که در زندگی شغلی و اجتماعی ایجاد می شود نیز قابل تامل است.

با آنکه داروهای زیادی برای مقابله با این بیماری در دسترس قرار گرفته است همچنان تعداد قابل توجهی از بیماران به رغم آنکه تحت درمان های مختلف قرار می گیرند بهبودی در آنان حاصل نمی شود و اینک محققان می گویند ریشه بسیاری از این شکست های درمانی را باید در وضع ژنتیک افراد جستجو کرد.
به گفته محققان با شناسایی این دسته از بیماران قبل از تجویز دارو می توان زمینه را برای درمان همه بیماران متناسب با شرایط ژنتیکی آنها فراهم آورد.


چهارشنبه 87 خرداد 8 , ساعت 12:7 عصر

ویتامین نوشابه ها ، بی فایده است - دانستنیهای پزشکی
پژوهشگران می گویند ویتامین های موجود در نوشابه ها و انواع نوشیدنی های مصنوعی فایده چندانی برای افراد ندارند.

به گزارش سلامت نیوز، پژوهشگران دانشگاه علوم در فیلادلفیا اخیرا اعلام کردند : گر چه بسیاری از کارخانجات سازنده نوشابه ها و نوشیدنی های گازدار به محصولات خود ویتامین های ب- 6 ، ب - 12 ، نیاسین ، روی و منیزیم اضافه می کنند ، اما این ویتامین ها تا حد زیادی ناپایدارند و به سرعت از بین می روند.

به گفته کارشناسان : وجود محتویات ویتامین در این گونه نوشیدنی ها نباید این تصور را برای افراد پدید آورد که مصرف این نوشابه ها مفید است و یا ویتامین کافی در اختیار بدن قرار می دهد.


چهارشنبه 87 خرداد 8 , ساعت 12:7 عصر
مردم خیرخواه و شیک پوش دچار سرماخوردگی نمی شوند - دانستنیهای پزشکی
مردم خیرخواه، خوش اخلاق، خوشبین و افراد علاقمند به ارتباط با نزدیکان خود دچار سرماخوردگی و آنژین نمی شوند و یا اینکه بیماری برای آنها بسیاری سطحی خواهد بود و خیلی سریع بهبود می یابند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ریانوستی، در عین حال پزشکان می گویند که بدبینی، زودرنجی و خشونت نه تنها سبب به هم ریختن اعصاب می شوند بلکه سیستم ایمنی بدن را نیز به هم ریخته و مقاومت ارگانیزم در برابر عفونتهای فصلی را کاهش می دهند.  

نزاویسیمایا گازیتا در گزارشی در این ارتباط می نویسد: همچنین مردان عصبانی، تحت فشار و خشن بیش از سایرین در معرض بیماری های قلب و عروق و ابتلا به دیابت هستند.


چهارشنبه 87 خرداد 8 , ساعت 12:6 عصر
توصیه به تزریق واکسن زونا برای افراد بالای 60 سال - بهداشت و سلامت

توصیه به تزریق واکسن زونا برای افراد بالای 60 سال  
مقامات بهداشتی آمریکا  توصیه می‌کند که افراد بالای 60 سال واکسن تک‌دوزی زونا را دریافت کنند تا از بروز این بیماری دردناک در آن‌ها جلوگیری شود.
به گزارش آسوشیتدپرس این مقامات می‌گویند که تلقیح این واکسن با احتمال 50 درصد موارد از بروز زونا پیشگیری می‌کند، هر چند که با بالا رفتن سن این تاثیربخشی کاهش پیدا می‌کند.

به گفته آنها با توجه به اینکه زونا در برخی از افراد ممکن است بسیار شدت یابد، تلقیح این واکسن 160 دلاری به ازای هر دوز، ارزشش را دارد.

زونا که عامل آن همان ویروس عامل بیماری آبله‌مرغان است؛ به صورت دانه‌های پوستی تاول‌زننده‌ بیش از همه در افراد سالمند بروز می‌کند. این بیماری معمولا پس از چهارهفته پایان می‌یابد، اما از هر پنج نفر از مبتلایان یک نفر دچار درد‌های عصبی درازمدت باقی می‌ماند.

سایر عوارض شامل جاگذاری روی پوست و نقصان بینایی یا شنوایی است.

.

.

ادامه مطلب ..

چهارشنبه 87 خرداد 8 , ساعت 12:6 عصر
متخصصان درباره نگهداری آب و مواد غذایی در محیط آزاد در فصل گرما هشدار دادند.

متخصصان تاکید می کنند: بیماری‌های عفونی در فصل گرم سال که بر اثر فساد سریع غذا ایجاد می شود ، خطر ابتلا به مسمومیت های غذایی و بیماری های گوارشی از جمله اسهال و استفراغ را در پی دارد .

قرار گرفتن آب و مواد غذایی در محیط آزاد در فصل گرما ، باعث رشد سریع میکروب‌ها می شود .


چهارشنبه 87 خرداد 8 , ساعت 12:2 عصر
سه شنبه 87 خرداد 7 , ساعت 12:46 عصر
در اینجا فهرستی از میوه ها و سبزیجات به همراه ایندکس گلیسمیک آنها آورده می شود
 
مواد غذایی با ایندکس گلیسمیک کمتر از 55 دارای ایندکس گلیسمیک پایین می باشند.
مواد غذایی با ایندکس گلیسمیک بین 55 تا 70 دارای ایندکس گلیسمیک متوسط می باشند.
مواد غذایی با ایندکس گلیسمیک بیشتر از 70 دارای ایندکس گلیسمیک بالا می باشند.
 
نام
ایندکس گلیسمیک
نام
ایندکس گلیسمیک
گریپ فروت
25
کلم
10
آلو
26
کم برگ
10
آلو زرد
30
قارچ
10
سیب
38
پیاز
10
هلو
38
فلفل قرمز
10
آلو سیاه
39
هویج
49
توت فرنگی
40
نخود فرنگی
48
پرتقال
42
ذرت
60
هلو
42
چغندر
64
گلابی
43
کدو
75
انگور
46
آرتیشوک
15
موز
52
مارچوبه
15
کیوی
58
کلم گل
15
مانگو
51
کرفس
15
انجیر
61
خیار
15
کشمش
56
بادمجان
Nazanin"">15
آناناس
66
لوبیا سبز
15
هندوانه
72
اسفناج
15
خرما
103
گوجه فرنگی
15
کلم بروکلی
10
لوبیا سویا
15

<   <<   11   12   13   14   15   >>   >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ