سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
چهارشنبه 87 آبان 15 , ساعت 1:52 عصر

لبت نه گوید و پیداست می گوید دلت آری

که این سان دشمنی یعنی که خیلی دوستم داری!

دلت می آید آیا از زبانی این همه شیرین ؟

تو تنها حرف تلخی را همیشه بر زبان داری !

نمی رنجم اگر باور نداری عشق نابم را

که عاشق از عیار افتاده در این عصر عیاری

چه می پرسی زمین شعرهایم کیست آن ِ من

مبادا لحظه ای حتی مرا اینگونه پنداری !!

تو را چون آرزوهایم همیشه دوست خواهم داشت

به شرطی که مرا در آرزوی خویش نگذاری

چه زیبا می شود دنیا برای من اگر روزی

تو از آنی که هستی ای معما پرده برداری

چه فرقی می کند فریاد یا پژواک جان من

چه من خود را بیازارم چه تو خود را بیازاری

صدائی از صدای عشق خوشتر نیست حافظ گفت

اگر چه بر صدایش زخمها زد تیغ تاتاری


چهارشنبه 87 آبان 15 , ساعت 1:45 عصر

عوامل اجابت دعا
1. معرفت به خدا
گروهى خدمت پیشواى ششم امام صادق(ع) شرفیاب شدند و پرسیدند: ما دعا و نیایش مى کنیم ولى به اجابت نمى رسد؟ آن حضرت فرمود: بدین جهت است که آن کسى را که مى خوانید, نمى شناسید. (بحارالانوار،ج93،ص368)
رسول گرامى اسلام(ص) در مورد نقش شناخت پروردگار در اجابت دعا مى فرماید: اگر خداوند را به شایستگى معرفتش مى شناختید, با دعایتان مى توانستید کوه را از جاى بکنید... (المیزان،ج2،ص43.)
2.
حضور قلب : دعا یعنى درخواست از خداى متعال براى برآورده ساختن حاجتى و طبیعى است که این ارتباط در صورتى مؤثر واقع مى‏شود که باطن انسان متوجه خدای متعال باشد و تضرع به پیشگاه او شکل بگیرد و انسان فقط خدا را مؤثر در امور بداند. رسول اکرم (ص) مى‏فرماید، بدانید که خداوند دعائى که از قلب غافل برخاسته باشد قبول نمى‏کند. (میزان الحکمه،حدیث5606.)
3.
رعایت زمان مناسب : در همه اوقات و همه لحظات زندگى, نیایش براى ما امکان پذیر است, زیرا همیشه روزنه هایى از دیوارهاى این جهان کهنسال, بربى نهایت باز است و ما از رصدگاه این کالبد خاکى, مى توانیم آن سوى جهان را نظاره کنیم. سرودنیایش که از اعماق جان برمىآید و به خاموشى اشتیاق دارد; شاید روح انسانى درخاموشى مطلق راز دیگرى احساس مى کند; آرى لذت نیایش شبانگاهى, لذت وصف ناپذیرى دارد; شاید در آن هنگام که تاریکى مطلق فضاى پیرامون ما را در برمى گیرد, روشنایى آن دریچه اسرارآمیز, روشن تر و نمودارتر مى گردد. (نیایش امام حسین(ع)در عرفات،ص11.)
در آیات صحیفه آسمانى و روایات توصیه شده است که هرگاه نسیم رحمت الهى وزیدن گرفت و انسان احساس کرد دلش میل به سخن گفتن با خدا دارد, نیایش کند. علاوه برآن, زمان هایى نیز در آیات و روایات به عنوان وقت هاى مناسب براى نیایش سفارش شده است; از جمله بعد از اقامه نماز, شب و روز جمعه, نیمه شب, از سحر تا طلوع آفتاب, هنگام بارش باران, هنگام تلاوت قرآن و اذان. در این لحظات امید به استجابت بیشتر است.
4.
پیوستگی یاد خدا: شکى نیست که انسان ها همواره نیازمند لطف هاى پروردگار هستند و زمانى نیست که از ذات اقدس خداوندى بى نیاز باشند. به همین جهت مى بایست انسان درتمامى حالات; خوشى و ناخوشى, سلامت وکسالت, همواره به یادخدا باشد.
امام صادق(ع) فرمود: هرکسى که در همه حال به دعا مشغول باشد, دعاى او در هنگام گرفتارى به استجابت نزدیک تر است; چون فرشتگان در هنگام بلا مى گویند: این صداى آشنایى است; و دعاى او در آسمان در پرده و حجاب نخواهد بود; در حالى که اگر انسان تنها در گرفتارىها پروردگار را بخواند, دعا و نیایش از اجابت دورتر است; چون فرشتگان مى گویند: این صداى ناآشنایى است.
5.
امید واری به خداوند: دعا کننده باید با امید و اطمینان کامل دعا کند و نه با شک و تردید و سوءظن . در دعاى ابى حمزه ثمالى چنین مى خوانیم: بارلها! مى دانم که توبراى کسى که به توامیدوار است در مقام و موضع اجابت هستى .
و در اعمال بیست و هفتم رجب چنین آمده است : پروردگارا! با دعا و خواندنى از تو تقاضا و طلب مى کنم که یک فرد امیدوار تو را آنگونه دعا کرد و تو هم او را به آرزویش رساندى.
6.
اصرار و الحاح در دعا: یکى از عواملى که سبب استجابت دعا مى‏گردد اصرار در دعا مى‏باشد. خداى متعال بنا به دلائلى گاهى اوقات دعاى بنده خویش را سریعاً ا جابت نمى‏کند حال یا به علت گناهى که انجام داده و باید توبه کند و یا به علت عدم وجود شرایط لازم و نیاز به فرصت براى استجابت دعا از مجراى طبیعى و یا به جهت این که خداى متعال مى‏خواهد بنده‏اش ارتباط خود را با او بیش‏تر کند و به درگاه او توجه زیادتر داشته باشد بنابراین اصرار در دعا خود مى‏تواند عاملى در استجابت دعا محسوب شود. و خود اصرار ورزیدن در دعا موجب خوشنودى خداوند متعال است.
امام باقر (ع) مى‏فرماید: بدرستى که خداوند متعال کراهت دارد از اصرار مردم نسبت به یکدیگر براى اداى حاجات در حالى که آن را براى خود دوست دارد. (میزان الحکمه،ج2،ص880.)
و نیز مى‏فرماید: به خدا قسم اصرار نمى‏ورزد بنده مؤمن بر خداوند متعال براى حاجتى مگر این که آن را برآورده مى‏سازد. (میزان الحکمه،ج2،ص880.).
رسول اکرم (ص) مى‏فرماید:خداى متعال درخواست‏کننده را دوست دارد. (میزان الحکمه،ج2،ص880.)
بنابراین اصرار در دعا به پیشگاه الهى گذشته از اینکه موجب برآورده شدن حاجت مى‏شود. فى نفسه امرى مطلوب و مورد عنایت خداوند متعال مى‏باشد بدین جهت هیچگاه نباید از تأخیر در استجابت دعا دلگیر و نا امید شویم.
پیامبر اسلام (ص) مى‏فرماید: خدا رحمت کند بنده‏اى را که از خداوند متعال حاجتى را درخواست کند و بر آن اصرار بورزد. چه حاجتش برآورده شود و چه برآورده نگردد. (میزان الحکمه،ج2،ص880.)
به اجابت نرسیدن دعا هرگز نباید باعث ناامیدى از رحمت پروردگار شود; زیرا گاهى ممکن است دعاى شخص تا 20 سال به تإخیر بیافتد. (کافی،ج2،ص355).
در برخى از موارد خداوند دعاى بنده را مستجاب نمى کند, چون دوست دارد صداى بنده خود را بشنود و همواره او را بردرخانه اش ببیند. (کافی،ج2، ص479)

التماس دعا


چهارشنبه 87 آبان 15 , ساعت 1:44 عصر

شرایط اجابت دعا
از گنجینه های رحمت او چیزهایی را در خواست کن که جز او کسی نمی تواند عطا کند .
مانند :عمر بیشتر ،تندرستی ، فراخی در روزی ، مونس سازگار ،ارامش ،(مکرر از خدا بخواهید )
پس هرگاه اراده کردی می توانی با دعا درهای نعمت خدا را بگشایی ، تاباران رحمت الهی بر توببارد .
هرگز از تاخیر اجابت دعا ناامید مباش ،
زیرا بخشش الهی به اندازه نیت است ،
گاه در اجابت دعا تاخیر می شود تا پاداش در خواست کننده بیشتر وجزای آرزومند کامل تر شود ،
گاهی در خواست می کنی اما پاسخ داده نمی شود ،
زیرا بهتر از آنچه خواستی به زودی با در وقت مشخص ،به تو خواهد بخشید ،
یا به جهت اعطا بهتر از آنچه خواستی ، دعا به اجابت نمی رسد
زیرا چه بسا خواسته های تو به گونه ای باشد که جمال و زیبایی تورا تامین ورنج وسختی را از تو دور کند،پس نه مال دنیا برای تو پایدار، و نه تو برای مال دنیا باقی خواهی ماند .


چهارشنبه 87 آبان 15 , ساعت 9:41 صبح

پیروزی خیره کننده دموکرات ها در انتخابات

 ریاست جمهوری و کنگره آمریکا

باراک اوباما به عنوان   اولین رئیس جمهور سیاهپوست آمریکا وارد کاخ سفید شد

 

باراک حسین اوباما با پیروزی در ایالت های کالیفرنیا هاوایی اورگان و واشنگتن با 338 رای الکترال در مقابل 141 رای الکترال جان مکین نامزد جمهوری خواهان به پیروزی رسید.او چهل و چهارمین رئیس جمهور آمریکا خواهد بود.پس از یک نبرد تنگاتنگ با سناتور جمهوری خواه جان مکین اوباما اولین رئیس جمهور سیاهپوست تاریخ ایالات متحده شد. در چهارم جون اباما در انتخابات مقدماتی حزب دمکرات با شکست سناتور هیلاری کلینتون در یک رقابت فشرده به عنوان نامزد دمکرات ها برگزیده شده بود سناتور جو بایدن اوباما را به عنوان معاون رئیس جمهور در کاخ سفید همراهی خواهد کرد.بایدن اولین تلاش ناموفق خود را برای ریاست جمهوری در سال ???? و همچنین امسال پیش از خارج شدن از صحنه انتخابات انجام داد.بایدن با ? دوره سابقه سناتوری رئیس کمیته قدرتمند روابط خارجی سنا است.یکی از فرزندان بزرگسال او از ازدواج اولش اکنون در عراق خدمت می کند

ویدیو مرتبط :

http://www.cnn. com/2008/ POLITICS/ 11/04/election. president/ index.html# cnnSTCVideo

 



 

مک کین شکست را پذیرفت

لحظاتی پیش  جان مک کین در حال سخنرانی در جمع هواداران خود هست. او رسما شکست را پذیرفت و پیروزی باراک اوباما را به او تبریک گفت.مک کین در این سخرانی گفت مردم امریکا به خوبی و وضوح خواسته های خود را بیان کرده اند. گریه های سیاهپوستان امریکایی در پیروزی اوباما و اشکهای ساراپیلین در شکست دیدنی هست .


 

تبریک بوش به اوباما

 

پس از اعلام پیروزی نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، "جرج بوش" رئیس جمهوری آمریکا با تماسی تلفنی پیروزی وی را تبریک گفت.   
 
به گزارش  خبرگزاری فرانسه، "دانا پرینو" سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد "جرج بوش" اواخر سه شنبه شب با مطلع شدن از پیروزی "باراک اوباما" طی تماسی تلفنی این برتری را به وی تبریک گفت.

پرینو به نقل از بوش تصریح کرد: آقای رئیس جمهور منتخب، به شما تبریک عرض می‌کنم. چه شب بزرگی برای شما، خانواده و حامیان شما است. "لورا" [همسر بوش] و من با شما تماس گرفتیم تا این پیروزی را به شما و همسر خوبتان تبریگ بگوییم.

بوش در این مکالمه تلفنی به اوباما گفت: قول می‌دهم که این [پیروزی] باعث دوران انتقال آرامی شود. شما قرار است در یکی از سفرهای بزرگ زندگی قرار گیرید. تبریک عرض می‌کنم و از این پیروزی لذت ببر.


چهارشنبه 87 آبان 15 , ساعت 9:32 صبح

فقط در ایران


 

http://i22.tinypic.com/3460obl.gif


http://hadal2.persiangig.ir/image/FUNNY/JUST_ON_IRAN/MAHNAZ.jpg


http://i12.tinypic.com/6f0bdw2.jpg


http://i7.tinypic.com/212e59d.jpg


http://i12.tinypic.com/5zenkfk.jpg


http://i21.tinypic.com/13ykxw2.jpg


http://irapic.com/uploads/1188775882.jpg


http://i5.tinypic.com/2rd94qx.jpg


http://hadal2.persiangig.ir/image/OTHER/CHADOR/1%20(2).jpg


http://i10.tinypic.com/2hptzeq.jpg


http://i12.tinypic.com/4vf1e2w.jpg


http://i20.tinypic.com/de7jud.jpg



http://hadal2.persiangig.ir/image/FUNNY/JUST_ON_IRAN/5/IR5%20(1).jpg


 

خوشبختی حسی است که هر کسی ، با هر شرایطی می تواند به آن برسد. فقط کافیست که بخواهد.


چهارشنبه 87 آبان 15 , ساعت 9:24 صبح
تنها یک دقیقه طول می‌کشد که دوستی را پیدا کنید? یکساعت طول می‌کشد تا از او قدردانی کنید اما یک عمر طول می‌کشد تا او را فراموش کنید .

 از زندگی لذت ببرید
!

چهارشنبه 87 آبان 15 , ساعت 9:21 صبح


http://i12.tinypic.com/4yi1fuq.jpg


http://i18.tinypic.com/4ucqurr.jpg

 

http://www.ashreshteh.com/images/gallery/FunnyIran5/pic7.jpg


http://hadal2.persiangig.ir/image/FUNNY/JUST_ON_IRAN/7/image005.jpg


http://hadal2.persiangig.ir/image/FUNNY/JUST_ON_IRAN/7/image017.jpg


http://mostafaalli.files.wordpress.com/2007/08/aks_rooz-8_9_1.jpg


http://i11.tinypic.com/4qsapsy.jpg


http://i17.tinypic.com/67eyza8.jpg


http://hadal2.persiangig.ir/image/FUNNY/JUST_ON_IRAN/4/IR4%20(2).jpg


http://aycu29.webshots.com/image/12988/2004717534921322767_fs.jpg


http://jahan2002.persiangig.ir/ABCD0001.JPG


http://xomivimox.persiangig.ir/13aban1386.jpg



چهارشنبه 87 آبان 15 , ساعت 9:12 صبح

اسرار عدد 7  

 

7 از ترکیب دو عدد 3 و 4 ایجاد شده است که بنابر حکمت فیثاغورثی و زمانی بسیار دورتر از آن، اعدادی خوش یمن شناخته میشدند.

به عقیده بابلیان، مصریان و تمدنهای باستانی دیگر، به وجود 7 سیاره مقدس اعتقاد داشتند. در زبان عبری لغت قسم خوردن، به طور تحت اللفظی به معنای قرار گرفتن تحت نیروی 7 چیز است که برگرفته از هفت میشی است که در پیمان میان ابراهیم نبی و ابی ملک در بیرشیبا به آن اشاره شده است.

هرودت نیز به یک قسم عربی اشاره کرده که در آن هفت سنگ به خون آغشته می شوند. آفرینش جهان در هفت روز انجام شده، هفته 7 روز دارد، 7 حسن خداداد، 7 گناه کبیره، 7 مرحله در زندگی انسان، 7 طبقه بهشت و جهنم و مثالهای بی شمار دیگری در میان ادیان، ملل و اعصار مختلف از جمله مصادیق حضور جادویی عدد 7 در زندگی و مرگ انسانهاست.

تعدادی از مشهورترین 7 های جهان عبارتند از :

هفت طبقه بهشت :
بر اساس آیات قرآن و مفسران احادیث، بالاترین درجه سعادت معنوی، ورود به طبقه هفتم بهشت است. مسلمانان به وجود هفت طبقه یا مرحله آمرزش و بهشتی شدن اعتقاد دارند. این طبقات هفتگانه همانهایی هستند که طی شده است.

هفت گناه کبیره :

هفت گناه کبیره گناهانی هستند که در زمان تاریخ بسیار قدیم رهبانیت مسیحی مشخص شده و در قرن ششم میلادی توسط پاپ گرگوری اول یا گرگوری کبیر در یک دسته قرار گرفته اند. این گناهان عبارتند از: تکبر، طمعکاری، شهوت در معنای تمایل بیش از حد یا نامشروع جنسی، حسادت، شکم پرستی که معمولا مستی نیز در آن منظور میشود و تنبلی.
هفت گناه کبیره از موضوعات مورد علاقه در وعظ و خطابه ها، نمایشنامه های اخلاقی و هنر اروپای قرون وسطی بوده است.

هفت کلمه آخر :

هفت کلمه آخر، به آخرین جمله حضرت عیسی بر صلیب اشاره دارد. این کلمات از این قرارند:
خدای من، چرا مرا به خود واگذاشتی؟

هفت علم انسانی ( علوم سبعه ) :

طبقه بندی آزاد موضوعاتی که از قرن پنجم میلادی به بعد، دربرگیرنده برنامه آموزشی غرب در قرون وسطا بود. به نظر میرسد که نام "علوم انسانی" برگرفته از رساله "سیاست" ارسطو باشد که در آن از "شاخه هایی از دانش که شایسته انسان آزاد است" ، یعنی دانش اولیه ای که برای یک شهروند با تحصیلات مناسب لازم است، سخن گفته است. این علوم عبارتند از علوم سه گانه: دستور زبان ( ادبیات ) ، علم بیان و دیالکتیک ( مباحثه و مکالمه ) و علوم چهارگانه که پیشرفته تر بوده و از این قرارند: حساب، هندسه، موسیقی و نجوم.

عجایب هفتگانه طبیعی :

کوه اورست در مرز نپال و چین، آبشار ویکتوریا در آفریقا، گرند کنیون Grand Canyon آمریکا، ساحل مرجان بزرگ استرالیا، سپیده دم شمالی قطب شمال، آتشفشان و پاریکوتین Paricutin در مکزیک و بندر ریو دوژانیرو برزیل.

هفت مرد فرزانه :

نامی که در سنت یونانی به هفت تن از سیاستمداران، قانونگذاران و فیلسوفان قرن 7 و 6 قبل از میلاد داده شد. این فرزانگان عبارتند از: "سولون" قانونگذار یونانی، "تالس" فیلسوف اهل میلتوس، "پیتاکوس" فرمانده نظامی اهل میتیلن، "کلئوبولوس" فیلسوف اهل رودس، "شیلون اسپارتی" از ناظران شاه، "بیاس" فرزانه ترین هفت فرزانه، اهل پری ین و"پریاندر" حاکم مستبد کورنتی.

هفت دریا :

شامل دریاهای قطب شمال و قطب جنوب، اقیانوس آرام شمالی و جنوبی، اقیانوس اطلس شمالی و جنوبی و اقیانوس هند.

هفت حس :

بر اساس تعلیمات باستانی، روح انسان یا "بدن مقدس درون" او مرکب از هفت خاصیت است که هر یک تحت تاثیر یکی از سیارات هفتگانه اند.
"آتش" موجب زندگی، "خام" به وجود آورنده توانایی احساس کردن، "آب" موجب قدرت بیان، "هوا" حس چشایی، "مه" موجد حس بینایی، "گلها" به وجود آورنده حس شنوایی و " باد جنوب" به وجود آورنده حس بویایی.

هفتمین پسر از هفتمین پسر :

همانطور که گفتیم هفت جادویی ترین اعداد است و در معرفت قومی، هفتمین فرزند پسر از هفتمین پسر یک خانواده با نیروهای قدرتمند جادویی و شفادهندگی متولد میشود. او پیشگو است و از قدرت های عجیبی برخوردار است.

عجایب هفتگانه قرون وسطی :

آمفی تئاتر روم، کاتاکومبهای (سرداب) اسکندریه مصر، دیوار بزرگ چین، استون هنج در ویلتشایر انگلستان، برج کج پیزا، برج چینی (از جنس چینی) نانکینگ، مسجد ایاصوفیه در استانبول.

 


سه شنبه 87 آبان 14 , ساعت 11:35 صبح

جواب سوالم تو باشی اگر

زدنیا ندارم سوالی دگر

که من پاسخی چون تو میخواستم

مباد آرزویم از این بیشتر

نشستم به بامی که بامیش نیست

شگفتا دلم می زند باز پر

نفس گیر گردیده آرامشم

خوشا بار دیگر هوای خطر

بر آن است شب تا به خوابم کشد

بزن باز بر زخم من نیشتر

دلم جرأتش قطره ای بیش نیست

تو ای عشق او را به دریا ببر


سه شنبه 87 آبان 14 , ساعت 11:29 صبح

اینجا برای از تو نوشتن هوا کم است

 دنیا برای از تو نوشتن مرا کم است

اکسیر من نه اینکه مرا شعر تازه نیست 

 من از تو می نویسم و این کیمیا کم است

سرشارم از خیال ولی کفاف نیست

به عرش خیالم حقیقت یک ماجرا کم است

تا این غزل شبیه غزلهای من شود

چیزی شبیه عطر حضور شما کم است

گاهی تور را در کنار خود احساس می کنم

اما چقدر دلخوشی خوابها کم است

خون هر آن غزل که نگفتم به پای توست

!آیا هنوز آمدنت را بها کم است


<      1   2   3   4   5      >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ